1. Czas trwania szkolenia - 16 h
2. Sesje szkoleniowe:
Cztery sesje szkoleniowe w ciągu 2 kolejnych dni.
Poniedziałek – czwartek
Godziny: 9.00-16.15
3. Grupa docelowa/Odbiorcy szkolenia/Uczestnicy:
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się marketingiem w MŚP w zakresie mediów internetowych i tradycyjnych np.: osób realizujących działania PR, kampanie reklamowe, prowadzących media społecznościowe, organizującch eventy, szkolenia promocyjne, produkujących materiały drukowane, itp. , które chcą prowadzić dotychczasowe działania marketingowe efektywnie lub rozpocząć działania marketingowe od początku. Nie korzystają z agencji interaktywnych.
4. Cel szkolenia:
- Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie:
- budowania strategii marketingowej dla firmy
- potwierdzenia lub zweryfikowania podstawowej grupy klientów (grup klientów)
- potwierdzenia lub zweryfikowania kanałów komunikacji marketingowej
- przygotowania odpowiedniej komunikacji marketingowej dostosowanej do grupy klientów (formy długie, formy krótkie)
- zarządzania treścią i komunikacją na stronie www firmy
- Przygotowanie działań marketingowych w zakresie:
- opracowania planu marketingowego dla firmy
- wypracowania efektywnych kanałów komunikacji marketingowej lub ich remodeling
- przygotowania treści do serwisu www firmy, mediów społecznościowych, mailingów, instrukcji, materiałów drukowanych, kampanii reklamowych.
5. Sposób pomiaru celów - korzyści ze szkolenia:
Po szkoleniu uczestnik
WIE:
-jak opisać swojego klienta
-gdzie prezentować reklamę do klienta
UMIE:
-dostosować kanały komunikacji i narzędzia do grupy docelowej
-zarządzać kanałami komunikacji marketingowej takimi jak: media społecznościowe, obsługa klienta, mailingi, telemarketing, life eventy – komunikacja osobista
-przygotowywać odpowiednie do narzędzi efektywne formy marketingu takie jak: reklama na Facebooku, reklama w Google Adwords, profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, blog), mailingi, materiały drukowane
– budować procesy marketingowe łączące wiele działań w celu podniesienia efektywności działań marketingowych
-policzyć koszt pozyskania klienta
-przygotować plan i budżet działań marketingowych
ROZUMIE:
-konieczność powiązania działań marketingowych ze strategią i misją firmy
-powiązania działań marketingowych ze sobą i z innymi działaniami nie marketingowymi w firmie
-potrzebę konsekwencji działań, ich monitoringu i ewaluacji
6. Metody szkoleniowe:
Szkolenie będzie się odbywało w formie zajęć praktycznych (warsztatów). Zajęcia praktyczne opierały się będą na bezpośredniej pracy z uczestnikami szkolenia poprzez ćwiczenia, dyskusje, burzę mózgów. Praca będzie miała charakter indywidualny jak również grupowy.
Szkolenie oparte jest o cykl Kolba – model uczenia osób dorosłych
7. Organizacja szkolenia:
- Miejsce szkolenia: Kraków (sala szkoleniowa o powierzchni dostosowanej do liczebności grupy – 12 osób z dostępem do internetu i komputerów, usytuowana w centrum Krakowa aczkolwiek z dala od źródeł hałasu)
- Każdy z uczestników szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe zgodne ze standardami MSUES
- Każdy z uczestników szkolenia otrzyma po zakończeniu szkolenia na podstawie ewaluacji realizacji celów szkolenia zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
- Uczestnikom szkolenia zostanie zapewniony catering w przerwie zajęć w osobnym pomieszczeniu – napoje i przekąski
8. Forma szkolenia:
Szkolenie zostało zaplanowane jako 4 sesji po 4 godziny zegarowe realizowane w godzinach 14:00-18:00 (od poniedziałku do czwartku).
Taka forma szkolenia:
- nie zakłóci realizacji codziennych obowiązków pracowników (w ramach tematyki szkolenia wypracujemy konkretne rozwiązania gotowe do wdrożenia, nad którymi firma i tak pracuje),
- pozwoli bez zwłoki wdrożyć wypracowane nowe pomysły marketingowe i rozpocząć efektywne działania – co powstanie na szkoleniu możliwe będzie do realizacji następnego dnia przed kolejną sesją szkoleniową,
- podczas sesji główny nacisk będziemy kłaść na realne tematy i problemy marketingowe dotyczące potrzeb marketingowych firmy w danym czasie i z dnia na dzień testować będziemy efektywność proponowanych działań marketingowych,
- podczas ostatniej sesji zweryfikujemy efektywność wszystkich podjętych w ciągu tygodnia działań marketingowych i wypracujemy plan działań marketingowych.
9. Grupa szkoleniowa:
Grupa szkoleniowa liczy 10-12 osób
10. Plan szkolenia:
Sesja 1 – dzień I
- Wprowadzenie – strategie marketingowe. Która jest efektywna dla mojej firmy?
- Jak działa nasz marketing? Wyzwania, sukcesy i porażki, czyli co potrzebuje marketing mojej firmy by działać efektywnie.
- Wartość usług/produktów mojej firmy i przygotowanie / zweryfikowanie grupy docelowej klienta (grup docelowych klientów).
- Podsumowanie sesji i przygotowanie listy zadań do realizacji na wtorek do południa (przegląd kanałów komunikacji dla grupy docelowej względem dopasowania i efektywności).
Sesja 2 – Dzień I
- Podsumowanie realizacji zdań z sesji 1 – uwagi uczestników szkolenia, komentarze prowadzącego szkolenie.
- Redefiniowanie kanałów komunikacji, uruchamianie nowych kanałów komunikacji – dobór narzędzi i form marketingu. Zbudowanie języka komunikacji marketingowej opartej na wartości i korzyści dla klienta
- Podsumowanie sesji i przygotowanie listy zadań do realizacji na środę do południa (przygotowanie konkretnych kanałów komunikacji i / lub form).
Sesja 3 – Dzień II
- Podsumowanie realizacji zadań z sesji 2 – uwagi uczestników, komentarze prowadzącego szkolenie.
- Budowanie procesów działań marketingowych powiązanych i współpracujących. Monitoring działań.
- Przygotowanie jednego procesu – plan działań.
- Podsumowanie sesji i przygotowanie listy zadań do realizacji na czwartek do południa (realizacja zadań w procesie).
Sesja 4 – Dzień II
- Podsumowanie realizacji zadań z sesji 3 – uwagi uczestników, komentarze prowadzącego szkolenie.
- Ewaluacja działań marketingowych realizowanych podczas szkolenia.
- Przygotowanie planu działań marketingowych.
- Podsumowanie szkolenia.
11. Termin i miejsce:
27-28 stycznia 2018 r. - Kraków
12. Cena szkolenia:
1 550 zł netto/brutto
Dla firm MŚP istnieje możliwość dofinansowania nawet do 80% ceny szkolenia
Trener prowadzący:
Natalia Iwan
Obecnie jestem dyrektorem marketingu Fundacji Uniwersytet Dzieci – inicjatywy non-profit związanej z edukacją pozaszkolną dzieci w wieku 6-13 lat oraz nauczycieli i animatorów edukacji. Funkcję dyrektora marketingu pełnię także w DrOmnibus Sp. z o.o. – start-upie w branży edukacji i terapii dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju.
Szkoleniami zajmuje się nieprzerwanie od roku 2008. Tematyka prowadzonych przeze mnie szkoleń jest mocno związana z doświadczeniami zawodowymi i obejmuje zarządzanie projektami, kompetencje rozwoju osobistego, marketing i promocję w Internecie i zagadnienia związane z uruchamianiem własnej działalności gospodarczej.
W latach 1989-1997 ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim w kierunkach socjologia i antropologia społeczna. Doświadczenie zawodowe gromadziłam m.in. w firmach korporacyjnych: Texaco, Tesco, Grupa Onet.pl. oraz w Fundacji Uniwersytet Dzieci. Od 15 lat działam jako Project Manager różnorodnych projektów internetowych (metodologia PMI, certyfikat PMO Manager) oraz redaktorka i moderatorka społecznościowych serwisów internetowych. Jestem promotorką akcji środowiskowych w społeczności lokalnej związanych z edukacją i integracją (teatr na wsi, tacierzyństwo).